מערכת בקרה למטרדי ריח – הזרקת אוזון

במאמר הזה רצינו לשתף אתכם בסיפור של מפעל המצויי בעמק חפר המייצר, בין השאר, מזון לדגים לא נרחיב על הניחוחות שהיו שם, זה נראה לנו די ברור לכולם, בעיה ללא ספק.

על מנת לטפל במטרדי הריח היה צורך לטפל בגזים הנפלטים ע"י הזרקת אוזון שנפלטו ביציאה מן התנורים שמייבשים את מזון הדגים.

הריח היה כה חמור שהמפעל הזמין סקר מקיף לאיתור מפגעי הריח. לאחריו הזמין המפעל 12 גנרטורים לייצור אוזון בריכוז גבוהה אשר יוזרק, בהתאם לסקר, במתקנים השונים.

פעולה זו לבדה לא הספיק על כן בהמשך, נעזר המפעל בשיתוף פעולה עם איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה למציאת פיתרון כוללני שהוא התקנת מערכת ניטור מקיפה במפעל בין היתק ניטור כל הגנרטורים המזריקים אוזון, וכן ניטור ארובת היציאה להימצאות שאריות אוזון.

על מנת למצוא את הפתרון האופטימלי, המפעל פנה אלינו.
מירון מיכשור ומערכות ביצעה בדיקת יעילות לנטרול הריח ויחד התאמנו פתרון כדי לקבל את "תקן האיגוד לשמירת איכות הסביבה".

מה עשינו? החלטנו על שימוש של 2 סוגי אנלייזרים לניטור מקיף של המערכת:
הראשון, אנלייזרשידגום את כל הגנרטורים המייצרים אוזון O3, זהו אנליזר של חברת BMT למדידת אוזון O3 בריכוז גבוהה 0-200 g/Nm3 שהותקן בסמיכות לחדר הגנרטורים.

השניף אנלייזר למדידת הפליטה של המפעל לגילוי שאריות אוזון, זהו אנליזר גם הוא של חברת BMT שתפקידו מדידת אוזון בריכוז נמוך 0-5 ppm והוא הותקן בארובת היציאה של המפעל. הפתרון נבדק ואושר ע"י האיגוד בהתאם.

המידע שהתקבל מן האנלייזרים מועבר למערכת איסוף נתונים אלחוטית, המאפשרת ל"איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה" להתחבר בכל רגע נתון אל המערכת, מכל מחשב או טלפון נייד ולקרוא את המדידה העכשווית. בנוסף ניתן לשמור את ערכי המדידה.

יש לכם שאלות? רוצים לדעת עוד?
נשמח להעמיד את הידע והניסיון שלנו לשירותכם.

צרו קשר ויחד נמצא את הדרך הכי טובה בשבילכם לראש שקט.
צלצלו אלינו, שלחו לנו מייל או כיתבו לנו פה בצור קשר - אנחנו כאן בשבילכם בכל ערוץ שתבחרו.